کربوکسی تراپی

کربوکسی‌تراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که در آن دی‌اکسید کربن (CO2) به لایه‌های عمیق پوست تزریق می‌شود. درمان با کربوکسی‌تراپی به منظور بهبود علائمی مانند چین و چروک پوست، لکه‌های پوستی، سلولیت و تغذیه بافتی استفاده می‌شود.

وقتی CO2 تزریق می‌شود، باعث افزایش جریان خون و اکسیژناسیون کانون درمانی می‌شود. همچنین، این فرایند می‌تواند محلولسازی فیبرین و تحریک تولید کلاژن در پوست را افزایش دهد. این مکانیسم‌ها می‌توانند بهبود در جوانسازی پوست و بهبود نقاطی مانند چین و چروک‌ها ایجاد کنند.

کربوکسی تراپی یا درمان با کربن دی اکسید یک روش بدون جراحی است که در آن کربن دی اکسید را به صورت جلدی و زیر جلدی تزریق می‌کنند. کربوکسی تراپی در واقع همان تزریق دی اکسید کربن است و به دلیل اینکه که مکانیسم کربن دی اکسید به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد؛ با تزریق مقدار کمی از گاز دی اکسید کربن درست در زیر سطح پوست، ما آن ناحیه را در افزایش گردش خون تحریک میکند و از آنجا که در اغلب موارد سیاهی زیر چشم، سلولیت و علائم کششی به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می‌شود. این روش می تواند مفید باشد.

تزریق کربن دی اکسید به این صورت است که مخزن گاز دی اکسید کربن با لوله های پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل می شود و گاز بعد از حذف ناخالصی ها از طریق یک سوزن بسیار کوچک به پوست تزریق می‌شود. این روش تقریباً بدون درد است و برخی از پزشکان قبل از قرار دادن سوزن، کرم بی حس کننده را در محل تزریق مالش می دهند. کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و معمولاً فقط ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد.

بهترین زمان کربوکسی تراپی

با افزایش سن، قابلیت کشسانی پوست به میزان زیادی افت می‌کند و جاذبه نیز به طور مداوم پوست صورت را به پایین می‌کشد. تغییرات مرتبط با آسیب نور خورشید نیز سبب می‌شوند این افتادگی و پیری پوست قابل رویت‌تر باشد و یکی از علائم پیری پوست صورت، ایجاد خطوط پنجه کلاغی در دهه سی زندگی است که البته باید غبغب و افتادگی پوست فک پایین در دهه چهل زندگی و پف پای چشم در دهه پنجاه عمر را نیز به آن اضافه کنید.

در گذشته جایگزینی برای جراحی لیفت صورت و لیفت پلک یا جراحی پلک وجود نداشت و واقعا فقط یک انتخاب داشتید: یا علائم پیری را تحمل کنید یا عمل لیفت و تزریق ژل و فیلر انجام دهید. هم ناحیه‌ی اطراف چشم و هم قسمت فک پایین و غبغب، نواحی سختی از جهت درمان با روش‌های غیرجراحی هستند. اما امروزه با کمک ابزار‌های جدید و پیشرفته مانند کربوکسی تراپی و لیزر‌های سفت کننده‌ی پوست، هر کسی در دهه سی یا بالاتر زندگی خود می‌تواند کاندید جوانسازی پوست و سفت کردن آن در نواحی اطراف چشم و فک باشد و البته هر چه فرد جوان‌تر باشد، نتیجه‌ی کربوکسی تراپی بهتر خواهد بود.

تقریبا هشت دهم افراد بعد از دو جلسه‌ی اول کربوکسی تراپی شاهد بهبود‌های قابل توجهی از جهت قابلیت کشسانی پوست در اطراف چشم ها هستند . خیلی از این افراد حتی بهبود‌هایی در رنگ پوست، بافت و درخشندگی آن می‌بینند. اگر یک فرد سی ساله، اقدامی پیشگیرانه و غیر تهاجمی مانند کربوکسی تراپی برای حفظ جوانی پوست خود انجام دهد، روند پیری پوست او بسیار متفاوت با کسی خواهد بود که هیچ اقدامی نکرده است.

بازگشت به لیست